Sverige 2.0

image16Så blev den då äntligen öppnad, Sveriges virtuella ambassad. Utrikesminister Carl Bildt har byggt upp förväntningarna på sin blogg och idag så klippte han det virtuella bandet som officiellt öppnade House of Sweden i Second Life.

Frågan är hur många Second Life-användare som kommer att ta sig till den "Second House of Sweden" för att lära sig mer om Sverige. Men som ett litet pr-event fungerar det nog utmärkt. Sverige uppmärksammas för att ligga i framkant vad det gäller att utnyttja de nya möjligheterna som nätet nu erbjuder. Bildt själv verkar oerhört nöjd över att han blivit intervjuad av både CNN och Al-jazeera.

Återstå att se vad detta projekt utmynnar i och om det är värt de pengar som satsats. Jag tycker det mest är en rolig grej. Men eftersom jag tycker att Second Life är oerhört tråkigt och segt så kommer jag nog inte besöka ambassaden innan de ger mig en riktigt bra anledning.

Bildt tipsar förresten om en bloggare som lagt ut lite bilder och skrivit några reflektioner på invigningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback