Gamla hits regerar
Detta är ett tydligt exempel på "the long tail" som varit näthandelns modeord ett tag. I korthet går det ut på att erbjuda allt material (musik, filmer, böcker osv) till försäljning då det alltid finns någon som är intresserad oavsett hur smalt det verkar. Genom att inte bara satsa på stora hits går det alltså att tjäna stora pengar.
"The long tail" teorin kan innebära att skivbolagen säljer två exemplar av någon obskyr låt, men det är tydligt att en låts livslängd kan förlängas extra mycket genom digital försäljning.
Snart kommer också the Beatles samtliga skivor att bli tillgängliga för laglig nedladdning och det blir alltså möjligt att topplistan åter får besök av John, Paul, George och Ringo.
Intressant.
John, Paul & George! INTE Ringo, han är tom sämre än Charlie Watts. Så är det bara.
Mycket intressant säger jag! Speciellt för befolkningen i mindre städer, där det lokala utbudet på alla områden endast utgörs av exakt samma affärskedjor som i grannstaden och grannstadens grannstad o s v ända bort till staden längst bort.
Hej gamle räv,
Körkort, grattis!
Har du skaffat dig en riktigt bekväm fåtölj ännu då så att du kan sitta och röka en fet cigarr, eller var det kanske pipa du var inne på?
Du vet, gubbfasonen vi pratade om nån gång.
Hoppas allt är bra med dig!
Kul att läsa din blogg.
Du får gärna kika in på min om du vill
www.harveypeeh.blogg.se
Kram
Kul att du nämner "the long tail"-teorin. Jag jobbar nämligen med ett bolag som vill utnyttja denna. Kanske skulle snacka med dig om detta och se om vi kan komma fram till något fruktbart ;)
Grym design du har på din blogg. Har du gjort den själv? Skitsnyggt i alla fall!