Bloggursäkt

Hej!

Jag måste be om ursäkt för att bloggen inte upppdaterats på länge och att den dessutom uppvisat en hel del tekniska problem. Men nu ska det bli ändring.

Jag har varit hemma i bygden kring Valbo i över en vecka för att kunna bocka av en till ruta i vuxenpoängslistan. Efter mycket om och men har jag äntligen landat mitt körkort. Efter en halvtimmes körning i Gävle stad är jag nu fri att framföra en bil lite hur jag vill.

Det är märkligt att det blott krävs en ynka felfri körning (godtyckligt upplagd av en butter kontrollant) för att bli frisläppt i trafiken. Det minsta misstag från en bra förare och denne blir kuggad, men en mindre bra förare som får en lätt uppkörning tilldelas ett b-körkort. Ja, jag är bitter över att ha kuggats ett par gånger. Men mitt motto har alltid varit: "Det finns så många idioter som har körkort, nog fan ska jag klara det också". Och till slut så ordnade det sig.

Nu gäller det bara att skaffa sig ett jobb så blir jag en riktig människa igen.

Jag lovar att vara mer frekvent på bloggen framöver också.

På återseende!

Kommentarer
Postat av: Johan

Gratulerar till körkortet. Lycka till med jobbsökandet.

Postat av: Jimmy

Ja grattis! Men allvarligt talat - hur svårt kan det vara att ta körkort i korsningen i Valbo? ;)

Postat av: Tomas Fyhr

Nä nu! Valbo har väldigt många korsningar! Och ett antal rondeller! Dock så kör vi mest skoter...

2007-02-13 @ 09:54:11
URL: http://bloggfyhralle.blogg.se
Postat av: The Julle

Hej chief!

Nu är du cool som har körkort. Jag har varit väldigt lack över att bloggen inte funkat. Fy fan!

När ska du krocka? Eller förresten...du har ingen bil. Varför har du tagit körkort när du inte ens har en bil, eller kommer ha råd att köpa en de närmaste fem åren?

Du, vi måste ses snart. Lillen är lika svårplanerad som vanligt, men vad sägs om att sammanstråla i K-holmen/Tälje/Sthlm en helg i april?

Smör.

2007-02-13 @ 10:31:08
Postat av: The Julle

Förresten. Varför funkar inte Smallworld? det har stått still sedan mitten av januari. Igår hade jag alla three stars: Lecavalier, Havlat och Zäta. Totalt 10 pinnar. Moah.

2007-02-13 @ 10:32:51
Postat av: Tomas Fyhr

Juhlin! Jag skickade ju utmaning om Smallworld season 2. Efter halva säsongen börjar de ju om...det vet du. Jag har saknat Kopitar i den nya ligan.

2007-02-13 @ 14:28:16
URL: http://bloggfyhralle.blogg.se
Postat av: The Julle

Nu är jag med! Fan! Varför har jag missat det!

2007-02-14 @ 08:25:50
Postat av: JockePonken

Tja din gamla Bil-waffe!

Man får gratulera!

Ni (fettot, bandy o du tomas) kan ju även räkna med att den lille kåte småläningen kommer som ett oljat ollon i sin padda när det vankas reunion!
Glöm inte bort mig bara för att jag e äcklig o bor i en håla...
Puss

2007-02-17 @ 15:46:38
Postat av: ex skridskoåkare

Grattis! Nu ska vi bara se till att ge Erkan och Hedenhös motivation och mod att också aquira "the card", så är gänget komplett. Då startar äntligen det projekt vi närt genom åren. En bilklubb. Bara 80talare. Bra musik och mycket brudar. Rondellerna i Valbo kommer vara våra samlingspunkter. Putte och co. kommer att få hård konka på Sverin och the rest.

Zola

2007-02-18 @ 17:48:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback