Från flygare till rovdjur

Så har då allas vår Foppa äntligen fått ny klubbadress. Han lämnar traditionstyngda Philadelphia Flyers för countrystaden Nashville och Predators-tröjan. Inte så roligt för traditionalister (exempelvis jag)som tycker att lag som Nashville och Anaheim bara är trams och att hockey ska spelas i Kanada och norra USA. Men för Foppa kan det bli väldigt roligt sportligt sett, Nashville är trots allt poängbäst i NHL än så länge.

Men det märks att det inte är en så hockeytokig stad som Peter kommer till, på
Predators hemsida berättas förutom att bytesaffären är klar även hur Foppas efternamn uttalas:

"Nashville Predators Executive Vice President/General Manager David Poile announced today that the club has acquired forward Peter Forsberg (PEE-tuhr FOHRS-buhrg) from the Philadelphia Flyers for forward Scottie Upshall, defenseman Ryan Parent and Nashville’s first-round and third-round selections in the 2007 NHL Entry Draft."

All lycka åt Forsberg säger jag.


Kommentarer
Postat av: The Julle

Traditionalist - du är en konservativ jävel. Egentligen håller jag med dig, jag vill bara jävlas med dig.

Varför är "syd-lagen" trams? Man kan inte geografiskt begränsa en "National" Hockey League till norra delarna av ett land. Ett lags prestationer beror inte på om det är sol, 32 grader och surfare utanför arenan eller inte. Eller hur? Men det är töntigt att heta Mighty Ducks. Som fan.

Dessutom vet du precis som jag att även hockeyn, och idrotten i stort, mer och mer styrs av det som kallas doláres. Dock är inte goda finanser synonymt med genuint hockeyintresse vilket egentligen är problemets kärna som du försöker komma åt.

En fågel viska i mitt öra att du även styr kosan mot sthlm. Jag har ett rum som väntar på dig...Ben.

2007-02-17 @ 00:51:37
Postat av: Mefisto

Fantastisk fonetik (eller vad det nu skall föreställa)inte ett rätt? Traditionalist-tja, du var säkert en av dem som tyckte att ishockey inte skulle spelas i Malmö heller...Nä det ni nordbor eller f.d nordbor kan få behålla är bandyn. Denna urtråkiga och intetsägande sport. Att han lämnade philly är ju trist, men så kom han ju också dit från ett tidigare flyttlag - Colorado. Där fanns ju iofs snö, men Quebec var coolare. Förresten, de heter inte mighty ducks längre de heter enbart ducks. Ti-hi...

2007-02-19 @ 13:20:32
Postat av: Tomas Fyhr

Ishockey går alldeles utmärkt att spela i Malmö, även om den nuvarande arenan är mest tragisk i elitserien. Men det ordnar väl Percy snart.

Angående bandyn så har även IFK Malmö en nystartad bandysektion. Kommer bandyn månne ta över världen?

Jag kallar mig iallafall traditionalist när det gäller NHL, jag tycker att antalet lag spårat ur en smula och som herr Juhlin mycket riktigt påpekar så finns det inget samband mellan att ha pengar för att köpa ett NHL-lag och att ha ett genuint hockeyintresse. Men så fungerar det i dagens sportvärld och det är väl bara att gilla läget.

Jag har ingen önskan att NHL återgår till "original six"-tiden (även om Bruins skulle komma sämst sexa då), men jag vill tro att en högkvalitetsliga med sex-åtta färre lag än idag skulle vara mer intressant. Men så länge denna idé inte genererar mer cash så blir det aldrig så.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback