Spela för jobb

166023-11Min gamla klasskamrat Johan skriver på sin blogg om en engelsk fotbollsmanager som använder datorspelet Championship Manager för att scouta spelare. En mycket underhållande historia, även om den slutar tragiskt då managern blir sparkad (dock inte p.g.a. sitt spelande).


TV- och datorspel verkar bli mer och mer accepterat som en naturlig del av allt fler människors liv. Vi kanske snart är framme vid att spelande inte ses som ett barnsligt nöje utan en legitim fritidssyssla för alla åldrar. Och kanske som något positivt även i yrkeslivet.


Aftonbladet skriver
om hur kirurger blir bättre på titthålsoperationer genom att spela våldssamma spel. De kirurger som spelar tv-spel mer än tre gånger i veckan gör uppenbarligen mindre fel än de som inte spelar, oavsett grad av erfarenhet. Jag undrar vilka andra branscher som finner positiva effekter av tv-spelande?

Och framförallt: vilket spel är bäst för kommunikatörer att spela?


Kommentarer
Postat av: Papa with the brand new bag

Fyhr! Det här spelet är bra för kommunikatörer. Jag har kommit till nr 26.

http://www.andkon.com/arcade/puzzle/theimpossiblequiz/

2007-03-01 @ 01:08:17
Postat av: Baljan

Hej Fyhr. Tänkte bara säga hej! Tänker på dig lite då och då ska du veta... om du mår bra, vilken låt som är din absoluta favorit just nu, om du är lycklig, om det fortfarande är sneakers som gäller, om luggen är framåtkammad eller precis tvärtom, om du brukar fuldansa på lördagsnatten... Du vet, sådana där saker som spelar roll här i livet. Kort och gott: Du finns i mina tankar. PoK!

Postat av: JockePonken

När jag behöver lite pepp så kollar jag in filmen "thank you for smoing", en klockren film för er informatörer...

Hörs snart!
Puss

2007-03-01 @ 13:38:11
Postat av: Viktor

När jag behöver pepp så kollar jag in filmen "Purple Rain", en riktigt klockren film för oss "ljudpunkter"...Off topic but who cares!

2007-03-01 @ 14:35:45
Postat av: En Goth

Hej igen! Jag har just återupptäckt äppeljuicen. Jag dricker 5 dl om dan, kylskåpskall. Det är fantastiskt - prova. Vilket är ditt förhållande till juice? Har du någon favorit resp. värsting?

2007-03-02 @ 01:07:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback